Mot total övertygelse

Jag har så många projekt som jag säger att jag ska starta, men sedan kommer jag inte mycket längre. Jag tänker dem. Uttalar dem. Men kör inte igång! Kanske är bättre än att verkligen starta, men sedan låta saker vila…i väntan på något, vad vet jag, jag ska sen…Påbörjade saker som inte får något avslut är ju otroligt frustrerande. På något sätt har jag ju ändå startat upp dessa projekt – i mitt huvud, i mina tankar, de finns med i min planering. Att gå omkring och ha massa lösa trådar blir till ett ständigt sus av otillfredställelse. Så jag börjar med att göra en lista.

 

  • Sticka en väska av kläder jag tänkt göra mig av med. Blandade färger och material. Här ska det klippas och strimlas. Återanvändning – toppen!
  • Plocka fram grundplaneneringen för boken. Skriva ett kapitel i månaden. Fler om jag har driv och det flyter. Det blir en skojig bok. Galna händelser och skruvade tankar.
  • Skriva ihop ansökan och kontakta ev praktikföretag.
  • Skriva ihop intresseansökan till företag som inte annonserat, men som jag vill jobba på.
  • Friskis & Svettis med februarilönen. Till dess – promenera!
  • Bära ner röd fåtölj till källaren.
  • Köra igång med Wordpress och få ur Jakob material.
  • Äta mindre kolhydrater. Äta mer fisk.

 

Den blev inte lång. Men tung. Kanske smyger in några lätta punkter bara för att vara övertygad om att få stryka…Fast det kanske är fusk…Tanken är ju trots allt att jag ska motivera mig. Lära mig att bestämma mig för en sak och sedan stå fast vid det. Inte svaja och byta åsikt eller komma med undanflykter. Inte säga att det inte är någon undanflykt för jag har ändrat mig och står för min nya åsikt. Inte bestämma mig för något annat istället för…Nu ska det här göras helt enkelt. Enkelt. Alldeles och så himla enkelt!

 

Jag tycker om listor. Jag gillar att stryka i listor. Hellre stryka än att bocka av. Jag tycker inte om bocken av någon anledning. Fult tecken. Tråkigt att bocka av, mycket roligare att stryka. Oj, vad det ska strykas framöver.

Jag befinner mig i total övertygelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0