Köttklister, nya femte smaken och uppiggande vitaminvatten...

Köttklister?!

Kan inte vara värre än en hel del annan skit som konsumeras...
Men det låter onekligen äckligt och ingenting som jag kommer att testa. Till skillnad på hur jag brukar agera när nyheter poppar upp inom livsmedelsbranschen. Sitter just nu faktiskt med ett för mig nytt vitaminvatten.

Glacéau Vitamnwater Restore

Blandfrukt (b+kalium). Vitaminberikad dryck utan kolsyra med smak av blandade frukter.

"även vi har har blivit väckta av en trummande orch-armé innanför pannloben...idén till den här drycken föddes efter precis en sån morgon. den är begåvad med kalium och b-vitamin. släng i dig en flaska när du känner att det behövs. innehållet förvandlar inte orch-armén till skönsjungande alver...men det dämpar iallafall de värsta trumslagen (såvida du inte hånglade upp en lajvare kvällen innan)"

"30 må vara det nya 20, men grönt är definitivt det nya svarta. var vänlig återvinn flaskan."

Umami - den nya femte smaken

Såg på TV i morse att man har upptäckt en femte smak. Verkar vara besläktat med sötma och hittills tyder forskningen på att det är främst fri glutaminsyra som aktiverar umamireceptorn i smaklökarna. I Japan är det inget nytt, jag måste läsa mer om detta! Gör det ni också - på sajten Matmolekyler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0