Gran Canaria - jag stannade

Oj, det var sá längesen jag skrev. Nu sitter jag pa en dator utan svenska sista bokstäverna, det fár vara ok. Skulle vara har tva veckor pa semester. Min syster fyllde 30 och hon bor har. Fick erbjudande om att stanna och jobba lite extra pa en restaurang som ar svenskägd. Jag körde pá det, och nu áker jag hem i slutet av oktober.

Jag fich chansen att ta del av syrrans liv med 2-áriga Neo. Helt underbart. I kváll har jag varit barnvakt för första gángen - det gick bra, men han vägrade äta nágot annat an snacks, oliver och choklad. Somnade runt 23 och undrade fortfarande var mamma o pappa var. "Kommer snart" var min standiga kommentar - och han köpte den.

Har byggt tágräls, lekt med lego, ritat teckningar...men mest av allt dansat och lyssnat pa Mora Träsk. Mer motion än jag fàtt pà länge...

Dessa veckor har varit fantastiska. Saknar verkligen syster i mitt liv hemma. Jobbar lite pá krogen, men det känns mer som förlängd semester anyways.

Kommer att skriva mer...

Hörs!!

Kommentarer
Postat av: en vän

Grattis!Låter som ett par

helt underbara semesterveckor.

Hoppas det fortsätter lika

lyckligt när du kommer hem.

2009-10-08 @ 18:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0