Är inte alla dagar speciella för dem man älskar?

Jag är oändligt trött på alla dagar som ska tillägnas något särskilt att fira. Galor och evenmang är jättebra för att lyfta frågor och visa att man bryr sig. Men Alla hjärtans dag...Köp, vänner. Spendera. Gå på restaurang....detta kommersiella jippo gör mig bara trött. .

Alla dagar är speciella för dem man bryr sig om, vad fruktansvärt det vore annars? Som så många andra så uppskattar jag mer om någon visar mig uppskattning när jag minst förväntar mig det. Nu känns det som att man ska köpa saker för att någon annan har bestämt att man ska det just den här dagen. Och tänk om man glömmer bort! iiihhh!! Hur man nu skulle kunna göra det - då krävs det att man lever i sin alldeles egna lilla bubbla. För vi har väl matats med hjärtan och blommor i alla tänkbara former de senaste två veckorna.

Så alla kära vänner - jag hoppas ni förstår att ni är mig nära alla dagar, om än mer vissa än andra. Självklart får man göra som man vill och jag förstår de som tar tillfället att stanna upp och tänka efter. Mitt tips till dem är ändå - kärlek bör spridas när det känns från hjärtat. Hur mycket är det värt när någon annan har bestämt att det ska göras just idag? Tänk vilken mardröm att vara tillsammans med någon som kanske just bara, en enda gång om året, bjöd ut dig på middag eller gav dig en blomma? I alla fall om det inträffade på Alla hjärtans dag. Hade jag tyckt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0