Jul i Sthlm

I år bestämde jag mig för att stanna i Sthlm över julen. Jag har inte haft någon större ork att engagera mig i några festligheter, såg faktiskt inte en enda lucia. Men visst, julafton är ju julafton och ett tillfälle för god mat och party. Och just det var en av helgens höjdpunkter. God mat. Alltså ingen julmat =)

Hummer och krabba inhandlades i onsdags och klockan två på julafton inledde vi med en mysig champagneskål hos Mona med bekanta. Skaldjuren avnjöts senare hos J:s mamma i Bromma tillsammans med ett mycket gott Riesling. Efter champagneskål även där. På kvällen samlades vänner hos andra bekanta och det lika trevligt som alltid.

Juldagen blev väldigt soft och nu är det redan Annandagen. Ska snart bege mig till B där J och några andra har slutit upp efter en eftermiddag på Solvalla. Inget för mig, tror jag, fast det är klart - hade säkert varit en upplevelse bara för att ha varit där och sett ståhejet. Det verkar som att de alla gick med plus, så jag förväntar mig glada miner.

Fler bilder kommer, men tills dess bjussar jag på morgonutsikt i vintertid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0