Fina soffan, fina frillan, fina morgondagsmöjligheter...


Nu har jag äntligen fått in min soffa i lägenheten. Sa till grabbarna som skulle hjälpa mig att den var jääättelätt och att det skulle gå på en timma. Hrm. Hade glömt att jag har en väldigt trång och speciell entré in till vardagsrummet. Eller - det enda rummet i lägenheten faktiskt. Den gick inte heller in i hissen. Jag bor på 8:e våningen. Men dessa underbara pojkar släpade upp soffan, testade typ tio olika sätt att få in soffan, innan jag ringde på hos grannen för att låna en skiftnyckel så att vi kunde skruva av armstöden. Till slut kom vi på att vi känner en snubbe i grannhuset som faktiskt har verktyg för just sånt här. Ja, ja - nu är den inne och den är fiiiin! Dessutom ett plus eftersom jag får besök hemifrån till helgen och har nu en sovplats som är jätteskön! Välkommen Mats - du får helt enkelt introducera min soffa, om jag själv inte, av ren egoanledning, bestämmer mig för att slagga där i natt. Jo - så får det bestämt bli.

Och morgondagen har väldigt mycket intressant att eventuellt leda till. Keep your thumbs säger man säkert inte, men ni fattar! Jag kör på det som är och finns. Vill att de ska vilja ha mig, men vad kan jag göra mer än att vara jag? Fixar inte trix och sånt - jag vill ha jobbet och jag tror stenhårt på att de vill ha mig. Så - wish me luck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0