Paket på posten - vilken lycka

Otroligt trött drog jag mig från jobbet strax efter fem. Hade tidigare mejlat Yves Rocher då jag inte fått någon bekräftelse på beställningen jag gjorde förra veckan. Men knappt en timme efteråt bzzzade det till i mobilen och det visade sig att idag var jag välkommen att hämta mitt paket!

Ännu mer glad över att det är sista gången jag behöver hämta på sunkstället totalt felplacerat och inte alls nära mitt hem. Tack Posten för att ni stänger företagscenter och lägger ut denna service på utlämningsställena. Innebär att vissa utlämningsställen lämnar - de som inte fixar mer avancerad verksamhet och service. De har ändå bara gjort det för att de får betalt, eller är det bara mina erfarenheter av ett enstaka utlämningsställe som skapar denna inställning. Förra gången jag var där tittade de inte ens på min beställningskod och pin, utan bara tog ett paket från hyllan och undrade "Detta här?"...

Så - med dubbel glädje men trött på ett sätt som inte kan beskrivas i ord, begav jag mig från jobbet. Självklart hade en olycka hänt på T-centralen så vi stod stilla ett bra tag. Sen gick det endast ett fåtal bussar till mitt avkroksbelägna utlämningsställe, stormen Xynthia piskade isig snö i mitt ansikte - men jag skulle ju hämta pakeeeet!

Till slut kom jag fram och efter att ägaren hade diskuterat färdigt med sin morbrors kusin och hans femtioelva barn, hade han tid att plocka fram vad jag var ute efter.

Med skinnväskan knappt kvarhängande på axeln, Daglivskasse med kvällens förnödigheter i vänstra handen och mitt Yves Rocherpaket under armen, började jag gå hemåt. Tänkte att någon buss kommer väl - jag kollar busshållplatserna allt efter som. Men nej. Det blev en lång, snöig, kall promenad. Med mjölksyra i axlar och armar kom jag äntligen hem och började snabbt slita upp paketet.

Nu tror ni att jag ska fortsätta med något fasansfullt om innehållet, men nej. Det var lyx. Det var rikedom. Satte igång direkt med rengöring och avslutade med peeling. I morgon går jag till jobbet med skimrande feja och en kropp skönt invävd i doftvatten. Det lät inte helt underbart - men det kommer det att bli!

Yves Rocher

Peeling med exfolierande frön, Soin Clarifiantgel cleaning mousse, Bronze Nature gel, Mimosa kroppslotion, Moisturizing handcream Arnica, Doftvatten Sunny Water, Mascara Black


Kommentarer
Postat av: Ola

Hallå där, lite uppdatering tack! =D



God fortsättning på påsken Johanna!!!



titta gärna in på min nya musikblogg när du har tid.



Kram Ola

2010-04-04 @ 16:37:50
URL: http://olalala.bloggplatsen.se/
Postat av: Sandra

Hej! Åh, hur var doftvattnet? =)

Skönt med lite lyx sådär mitt i vintern.

2011-04-23 @ 04:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0