Rippad musik och högljudda småglin

Idag hörde jag en låt med Djävul som extremt påminde om en gammal Sinn Fenn-låt. Fast mycket sämre. Så otroligt irriterande att jag inte kan komma på vad den heter - jag har körslingan i öronen, men inte texten. Det uppstod en tragisk känsla i hela rummet (lägenheten då, eftersom den är ungefär så stor som det enda rum jag har...) och jag blev verkligen besviken. Nu vet ju inte jag, eftersom flera av musikerna i Djävul (som är ett band från Karlskrona) varit med i Sinn Fenn (som är ett före detta band från Karlskrona), om det är meningen att de på något sätt ska föra bandet vidare fast under annat namn. Om så är fallet är det nästan ännu mer tragiskt att göra en rip over på sin egen låt? Jag känner mig alldeles splittrad, och tycker mest neeej.

Tills jag kommer på titeln på Sinn Fenns original håller jag inne med Djävuls också.

Idag har jag över huvud taget kännt mig konstigt skev. Det är väl det som folk brukar förklara med att vakna på fel sida. Arg och irriterad har jag i och för sig varit de senaste veckorna. Senast igår lät jag det gå ut över en stackars skolklass som åkte samma buss som jag på morgonen till jobbet. Ja, de skulle givetvis inte till jobbet utan antagligen till Moderna museet där de har någon typ av barnanpassad operateater. Så fort vi lämnade hållplats Östasiatiska museet (och jag fattade så klart att ungarna skulle av vid Moderna som jag) så hängde jag på stanna-knappen. Kände mig bra nöjd över att tänka hur gärna flera av de små glinen hade velat vara den som fått trycka på knappen. Rent elakt. Fy och usch på mig. Men va' roligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0