Jag mår fint...

Kände jag var tvungen att säga att jag mår bra och att det jag har skrivit inte handlar om mig. Jag analyserar. Och jag gör det gärna i jag-form. Jag är stressad. Men inte illa stressad. Så ha det i tanken - det kommer att hamna mycket på min blogg som kan tänkas vara något som jag är utsatt för. Men det är mitt sätt att skriva och mitt sätt att försöka förstå. Andra. Kanske ibland mig själv, men ofta en skildring av andras situation.

Jag konsumerar inte bara det jag tycker om eller det som jag står för. Jag konsumerar böcker, filmer, åsikter från människor som jag är intresserad av att förstå. Märkligt hur svårt det är för folk att haja det.

Många anser det konstigt att läsa en bok med syftet att förstå någon annan. Men så funkar jag. Det är bara ett sätt att ta del av hur människor fungerar. Vad vissa tycker om, och fundera över varför. Samma sak med att kolla av vad en del inte tycker om. Och fundera över varför. Bara så. Det var bara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0