En handling är ett val du får stå för

Hur kan man nästan försova sig? Hörde en kille på radion idag som sa att veckan började okej, men att han nästan försov sig. Hur då?

Smygvaknade han bara lite och råkade se att klockan var ganska mycket och att det var bäst att stiga upp?

Eller vaknade han och märkte att han hade glömt att ställa klockan, och menade att om han inte hade vaknat då, så hade han troligtvis försovit sig?

Eller snoozade han sex gånger i stället för en, och blev så sen att han inte hann med alla sina morgonritualer och därmed hann i tid till jobbet men eftersom han fick offra en del grejer ändå tyckte att det var en viss försovning?

Jag försov mig inte i morse. Jag snoozade fler gånger än jag var medveten om. En aktiv handling, om än i ett halvsovande tillstånd, måste ändå ses som en handling utifrån ett val. Oavsett halvsovande eller vaken. En handling är en handling, och den väljer man. Har jag hört. Någon sa att det var så. Om det sen sker under sömn eller annat omtöcknat tillstånd spelar ingen roll. Sa någon. En handling är ett val. Som bara du står bakom. Som en försovning. Du hade antagligen valt att inte ställa klockan. Undermedvetet kanske. Eller medvetet utifrån ett val. Som ledde till en handling. Tycker ni jag svamlar? Försöker bara förstå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

är det ett val om man inte hör klockan och vaknar senare och då upptäcker att man inte har så mycket tid på sig och hinner precis...?

2009-04-06 @ 00:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0