Nyheter på dryckesmarknaden

På dryckesmarknaden alltid något nytt! Ibland endast gällande förpackningar men emellanåt försöker man sig på att ta fram en ny produkt. Det går väl sådär kan jag tycka. Och då är jag en person som älskar att testa nya ideér och där bland räknas smakombinationer och jag avfärdar inget innan jag har testat själv. Jag har på allvar trott att jag har tyckt om både kaviar med banansmak och yoghurt med citron- och lakritssmak. Det gick i och för sig inte många veckor innan jag avfärdat de båda som stora misslyckanden. Något jag saknar däremot är en körsbärsyoghurt i lättvariant som alltid fanns i mitt kylskåp för sådär tio år sedan. Vart tog den vägen? Kommer inte ens ihåg vilket märke det var så att jag kan höra mig för. Något som jag inte gillade var drick-risi-frutti. Någon som gjorde? Antagligen inte och därför finns den vad jag vet inte längre på marknaden. Helt ok faktiskt.

Eftersom jag oftast varit snabb nog att ha testat en ny produkt redan innan produktreklamen når ut, kommer jag nu att dela med mig av mina tankar och åsikter om nya produkter här på bloggen. Sen är jag ju sjukt intresserad av reklam och varumärken och kommer därmed att kombinera dessa två ämnen.

Först ut är information om Carlsbergs nya etikett som framtagits efter en designtävling. Sverige briljerade...

Internationell designkongress i Stockholm - Carlsberg Export fick ny etikett designad Fredrik O. Smith

Ett hundratal formgivare från Europa och Japan deltog i kongressen och 35 medverkade i en designtävling med uppdrag att formge en ny etikett till Carlsberg Export. Vann gjorde en svensk formgivare verksam i Milano, Fredrik O. Smith. Den officiella jurymotiveringen löd:

”En lysande, enkel design som använder sig av en befintlig upparbetad varumärkessymbol på ett innovativt sätt. Placeringen av Carlsbergs C i botten av flaskan skapar en unik och kraftfull exponeringsyta som även utnyttjar konsumentens beteende att dricka direkt ur flaskan.”

Axa - nya mjölkdrycker
Axa mjölkdrycker - nyheter 090615.   Smoothies och drickgröt
Gritty Tranbär - en drickgröt med fullkorn från havre, råg, vete och korn. Milky Ananas Banan och Milky Cappuccino är mjölkdrycker med fullkorn från havre och vete. Alla innehåller AXA Fiber, 1 % fett och är nyckelhålsmärkta. Jag dricker väl inte överdrivet mycket drickyoghurt eller smoothies. Däremot gillar jag havrebaserade produkter med smak av havtorn och apelsin från Milko. Den främsta anledningen är att de inte verkar särkilt sockersnåla och folk i allmänhet verkar tro att smoothies är nyttigt. Kan hålla med om man gör dem själv i mixer av naturliga råvaror. Välkomnar dock nyheter och blev nyfiken på drickgröten med smak av tranbär (som också finns med äpple/kanel) men har ännu inte testat. Inom en vecka tror jag dock att det ska vara avklarat. Nytt är det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: maria

kaviar med banansmak låter riktigt äckligt

2009-06-15 @ 21:55:45
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Jo

Ja, du har helt rätt. Det var någon konstig och väldigt artificiell smak, med inslag av lite syrlighet. Inge vidare!

2009-06-16 @ 14:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0