Kreativ helg

Åh vilken härlig helg jag har haft. Trots att jag har varit ensam - eller kanske just därför?
Tog det skönt och lugnt i fredags. Drack ett glas gott vitt vin efter att ha hämtat tyger som jag skulle sätta klorna i under helgen. Bestämde mig för att helgen börjar på lördag och mitt projekt var att sy.

Och det gjorde jag. En klänning och en kjol av en gardin som ändå inte passade i min lägenhet. Volanger på båda och riktigt fylliga blev de. Dra på trissor - jag skapade något bärbart! Och i all hast blev det en blomma för hårspännet också.

Var klar runt tolv på lördagskvällen, och hade under kvällen hunnit med att snegla in både Edward Blom - Mellan skål och vägg, och Melodifestivalen. Stor eloge till Edward, men festivlalen var ingen höjdare. E.M.D var bra, men ett givet kort redan från start. Ja, ja - tolv var jag nöjd och klar och kände mig lite ensam och alldeles för pigg.
Drog ner till the Doors och tog en öl med Petter och säkrade söndagens projekt - flytta möbler och annat tjafs från jobbet hem till lyan.

Tack Petter med vän för all hjälp! Vad gjorde man utan hjärtansvärda vänner?!

Idag har jag förgyllt J:s soffa med nya fina kuddöverdrag i oliv/lime-gröna skapelser. Får se om de får stanna, eller om jag drar hem dem till byn. Same, same - but different...Jag får avnjuta de pluffsiga i vilket fall. Fint!

Känner mig helnöjd och kommer att dansa till jobbet i morgon. Konstigt vilken energi man kan få av att ägna sigåt något självbekräftande och skapande!


Kommentarer
Postat av: Karl Hellberg

Tjaba Jo, long time no see!



Allt väl med Dig?!



Jag länkar hit förresten!!!

2009-02-24 @ 12:14:48
URL: http://karlhellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0