Kommit till insikt - agerar inom kort...

Så vad jag menar är att man faktiskt kan välja hur man vill  leva sitt liv. Hur man vill ha det. Jag var på semester. En välbehövd paus från all stress och en möjlighet att sänka hastigheten från 240 till 100. Det är lätt att man kraschar då för man är så van vid att köra på i full speed. Det är svårt att koppla läget när man är van att öka takten och stänga saker ute just på grund av att man vet att det bara funkar så länge man just gör det - kör på.

Många "man" där. Jag vet att jag behövde semester. Jag vet att det är jobbigt att sakta ner. Jag vet att jag kan må ganska bra av att stänga av vissa funktioner. Att inte lyssna på signaler. Att bara köra på.

Så min första semesterdag, som inte alls var särskilt varm, utan mer halvljummen, som en chock. Ska jag vara här utan att göra någonting förutom att umgås med min fantastiska syster och hennes familj (eh? jo, så tänkte jag fast det är det bästa jag vet och det var därför jag var där). För hur umgås man? Det gör jag inte så mycket hemma. Jo - på helgerna. Då träffar jag vänner. Och umgås. Eller? Umgås? Vi äter gott och dricker gott. Men umgås - på riktigt? Det var första dan.

Jag kan säga att tre veckor flög bort. Jag hann med att tänka ganska mycket. Ni som känner mig vet att jag tänker ganska koncentrerat i high speed när det finns tillfälle. Så mycket att jag själv tror att det måste skada mina hjärnceller på något sätt - med så hög belastning under så kort tid, så borde mina tankeceller defintitivt, av överbelastning, säcka ihop.

Men jag tror att jag kom fram till något ganska sunt. För mig i alla fall.


1. Hur lever vi? Hur lever jag? Förresten - skit i hur andra lever - det är upp till dem. Hur lever jag? Som jag vill eller som samhället förväntar sig?


2. Mår jag bra? Kan jag må bättre? Eftersom jag kryper in i ett skal mellan oktober och april, så kan det faktiskt tänkas att jag hade mått bättre med någorlunda högre temperatur året om. Som om jag inte redan visste det...


3. Jobbar jag med det jag vill? Ja. Jobbar jag där jag vill? Ja, så länge det är vår och sommar. Nej, om det är kallt.


4. Finns det möjlighet för mig att förverkliga det jag egentligen vill? Ja - kör på!


Summering: Jag vet vad jag vill. Jag vet vad jag borde lära mig mer av för att kunna fullfölja mina drömmar. Jag vet vad jag gillar och jag vet vad jag saknar. Det är flera saker som spelar in för att jag verkligen ska känna att saker är på bästa sätt. Och bästa sätt är det jag själv bestämmer är bäst för mig. Just nu men också i längden.

Varför inbilla mig att andra har råd  och tips att ge mig när jag sitter på svaren själv? Ska det vara så svårt att lita på sina egna resonemang? Så - gör det då! Gör det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0