En möjlighet struken, en ny in på listan

Så kom då svaret. Efter att jag har fått vara förväntansfullt spänd i cirka två veckor, så kom svaret. På vanligt manér är jag alltid förberedd på den negativa varianten men har dock på senare tid börjat försöka intala mig att det inte alls är säkert att det blir så. Men visst blir det. Och jag vill inte låta pessimistisk, för det är jag inte innerst inne. Innerst inne är jag helt övertygad om att det positiva beskedet kommer inom en inte allt för lång framtid. Men inte denna gången. Heller. Fick smaka lite på det, och det var nog bra för min fortsatta kraftansamling. Ett nej till ett sökt jobb är vad jag pratar om. Där jag kom igenom första gallringen. Och i svaret var meningen "Tyvärr så har vi valt att gå vidare med andra kandidater.." utökad med "Vi kan inte säga exakt vad det beror på, men i de flesta fall handlar det om konkurrensen." Vilken tur! Att det inte handlade om någon egenskap jag hade berättat om, eller att jag var av fel kön eller liknande ;)

Ja, ja. Idag kom det in ett tips från ett nätverk jag är med i, om ett annat jobb som låter mer än intressant. Ska så klart kontakta killen på företaget redan i morgon. Jag uppfyller precis alla krav de eftersökte faktiskt, och det är ju alltid en bra början. Så nu lägger jag in växel 2, vilket var på tiden kan tyckas, i min jobbsökningsstrategi. Nu ska jag satsa på att löpa linan ut och inte nöja mig med att skicka ansökningar. Ha, ha - som att det skulle räcka. Men det är svårt att hinna med. Jobbar ju trots allt fyra av fem dagar, och det tar nästan en dag att hålla sig uppdaterad på nya lediga jobb som trillar in och anpassa ansökningarna till de olika. Sen ska man ringa tillbaka, hålla kontakten och gärna trilla in på ett oplanerat besök. Men nu så. Nu är det dags. Gasa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0