Årets kallaste dag. Fruktansvärd men vacker.

Idag måste ha varit årets kallaste dag. Nordanvinden lät sig inte motas ens en gnutta av ullig halsduk och nerdragen mössa. Nej, den hittade sin väg rakt igenom min kropp och valde att plantera sig i både blodådror, hjärta och benmärg. Men det var ett vackert ljus och solens strålar var fina, dock med borttappad förmåga att värma upp luften ett par grader.

Små, små, pyttesmå snöflingor yrde omkring i tidig morgontimma och jag satte en vindpust i halsen så att jag fick hicka när jag klev upp från Hötorgets tunnelbana på väg mot morgonseminariet på Berghs.

Interaktiv kommunikation med vikt på sociala medier och hur företag kan stärka sitt varumärke via alla nya mediekanaler. Mycket intressant och inspirerande. Det är synd att det ska kosta pengar att gå på Berghs. För jag har inga.

Promenaden över Skeppsholmsbron var inte i närheten av att vara mysig, men väl framme vid Prästgården avnjöt jag min grönsaksjuice och en saftig blodapelsin. Sen var det fullt kör. Det är märkligt hur allt oftast sammanstrålar och kommer på en och samma gång. När jag har lite för mycket att göra dyker det alltid upp något extra så att det blir alldeles för mycket att hinna med på avsedd tid. Jag känner mig ganska stressad helt plötsligt och har svårt att se att jag ska kunna koppla av, vilket var tanken med min resa till Karlskrona den kommande helgen. Vi får väl se hur det blir med det.

Vackert ljus en kall dag. Utsikt från mitt fönster på Svensk Form, Prästgården på Skeppsholmen
Vackert ljus en kall dag. Utsikt från mitt fönster på Svensk Form, Prästgården på Skeppsholmen
Vackert ljus en kall dag. Utsikt från mitt fönster på Svensk Form, Prästgården på Skeppsholmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0