Finkultur följt av ful(?)kultur? Mixat är bäst!

Har haft en underbar eftermiddag med min mamma. Lantis som hon är, fick jag hämta upp henne i Ropsten så att hon inte kom vilse och sen åkte vi till Waldemarsudde för att kolla in Carl Larsson-utställningen där. Bra story och inblick i hans liv, både genom berättelser, tavlor och hans brevväxling med Prins Eugen. Försökte fika där, men det var otroligt mycket folk, så vi begav oss till Kungsträdgården och hittade en opretentiös italiensk krog med underbart god Caesarsallad. Trevlig personal också, dit går jag absolut igen!

Nu är det ju final nr 4, melodifestivalen, ikväll. Snälla någon svara på hur Thorleifs har kommit med? Jag blir nästan lite rädd och vill absolut veta hur man tänkte här? Christer Björkman - svara! Han läser säkert min blogg.

Så, jag gillar Agnes. Hon är härlig helt enkelt och har en underbar röst. Fin låt, men jag tycker den är lite långsam. Tror det beror på att jag vill att schlager ska vara lite dunder, lite smash, liv och pamp. Men jag tror ändå på Agnes och hejar på henne.
Sen är jag supernyfiken på Malena Ernman. Pop & opera i samma låt. Spännande! Om någon ska lyckas med detta så är det hon. Jag gillar Malena. Väldigt skön personlighet och superkarisma.
Och så har vi Sara. Dawn Finer alltså. Hon är också en favvo, men hennes låt känns lite soft. Nu har jag ju bara lyssnat på fuskminuten, så visst. Men jag tror det är tjejernas final denna gång. Definitivt är det två bidrag av tjejer som går vidare.
Men Anna Sahlene och Maria Haukaas Storeng - vilken bottenlåt! Båda bra sångerskor, fast jag tycker det är en pinsam låt. Pinsam!

Let's se what happens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0