Ups and downs - jobbigt

Å en slank han dit
Å en slank han hit
Å en slank han ner i diket

Mormors lilla kråka hade det inte lättare än någon annan av oss. Oavsett påverkan så halkar man och glider fram och tillbaka, upp och ner och ut och in och in och ut och lite avigt men kanske om man har tur till baka till rätsidan igen.

Nu är jag nere och vänder i dalen där jag letar efter en coach. Någon som kan lyssna. Som orkar med ändrade åsikter, kan vara energigivande, peppande, torka tårar, fylla egokontot, empatikontot och...bankkontot..?..eh, skoj, menar så klart framtidskontot. För det är väl vad en coach skulle kunna vara. En investering för framtiden. Som om jag inte har investerat hela mitt liv inför framtiden! Varenda krona har jag lagt för att jag behöver en utbildning för att göra ett bra jobb. (eh...inte helt sanning men det passar liksom in...) Fast jag själv tycker att jag vet att jag är bra via inspiration och intresse som har lett till olika kunskaper. Men eftersom det är sagt att man ska ha blivit bedömd av flera andra för att få syssla med vissa saker så är det bara att placera sig i grillen. För om jag tycker att jag kan - vad spelar det för roll? Det måste tusen andra tycka. För att du ska få ett jobb. Sorgligt bara att det är så många som verkar ha svårt att höra vad man säger. Kommer hörselskada med självgodhet?  Nonchalans (finns inte ordet nonchalism?) tillsammans med tyngre pengapung? Egoism med inbjudningskort? I sammet kanske. Världen är full av outhärdliga människor. Säger inte att de är mindre värda. Absolut inte. De är bara outhärdliga och jag vill helst ha så lite som möjligt med dem att göra. Men det verkar ju inte direkt fungera. De är runt mig hela tiden! Tur att jag även är berikad med underbara, godhjärtade och omtänksamma vänner. Eller berikad. De är i alla fall fem. Bara det kan göra mig lycklig. Det är en påk i kolen som behövs. Bara man blåser lite så kommer elden till liv. Puh...puuuh...puuuuhhh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0