Rent under mattan

Om jag blundar, så vet jag i stort sett vad jag kommer att se.
När jag sover, så styr jag inte över vad jag drömmer
Och det är inte alltid så roligt att vakna.
När allt känns verkligt men samtidigt overkligt och väldigt
svårt att förstå

Varför är drömmar så konstiga ibland?
De kan kännas som verklighet, men utan någon som helst substans.
Som om de åkallade en del av mig som fattar allt.
Men som är subtilt och ligger under ytan.
Tillsammans med annan skit som hamnat där under åren. Under ytan.

Skönt om man inte hade hållt rent under mattan.
För det måste ju trots allt städas undan tids nog.
Som om man inte visste det från början. Det är det jag alltid har tänkt.
Att fuska med detaljer är som syfröken sa. Som kaos bakom korsstygnen vill ingen ha det.
Fint på baksidan blir kvalitet på framsidan.

Håll rent under mattan. Enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0