På G igen...

Det är lätt att hamna i en bubbla när man är arbetslös. Jag gjorde det efter hemkomsten från Gran Canaria. Inga intressanta jobb att söka, samtidigt som jag hade lite deltidsuppdrag att underhålla mig med. Men så sa någon något. Något som fick mig att verkligen tänka efter. Något som i det stora hela handladeågon om att jag hade förändrats, tappat gnistan, inte var som jag brukade vara. Oengagerad. Inte lust till någonting. Och hade jag kul? Kände jag stimulans? Ville jag detta? Nej, verkligen inte.

Så - inte bara hittade jag minst 15 jobb som såg intressanta ut. Jag rensade ut alla gamla kläder. Julpyntade lägenheten. Gick på Wordpress-seminarium. Ringde gamla vänner som jag inte hört av mig till på jättelänge.

Och så hamnade jag på en intervju. Och så fick jag jobbet. Men samma dag ringde ett företag där jag sökt en väldigt intressant tjänst dagen innan. Jag tackade nej till det första jobbet då jag kände att jag under inga omständigheter kunde låta någonting hindra mig från att gå på den intervjun. Jag kunde inte börja den dagen som önskats på det jobbet jag fick. Det var till en början ett svårt beslut, men när det väl var taget kändes det bara bra.

I morgon gäller det. Go! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0